Spring til hovedindhold

Få gode råd og tips til, hvordan du kan bruge sociale medier til at markedsføre din bog

Tillykke med din nye udgivelse

Dette er din guide til, hvordan du kan bruge de sociale medier til at skabe opmærksomhed omkring din udgivelse.

Vi vil her på siden give dig gode råd og konkrete tips og tricks til, hvordan du kan få mest muligt ud af de medier, du allerede bruger og kender.

Inspiration med Astrid Haug

Når du som forfatter skal i gang med en ny bog, er det en god idé at tænke sociale medier med ind i hele processen - altså både før, under og efter du har skrevet din bog. Hør Astrid Haugs vigtigste råd til brug af sociale medier. 

5 gode råd til LinkedIn

  • Brug din stemme: Deltag i debatter, like, kommentér og del relevant indhold.
  • Vær autentisk: Du er et menneske – vis det! Vis din glæde, stolthed, usikkerhed osv. Tag dit netværk med bag facaden. Men husk at være professionel.
  • Skriv som du taler (næsten): Men husk overskrifter og afsnit for at give teksten luft.
  • Brug # og @: fx #Munksgaard eller #BogensTitel og tag @Munksgaard og eventuelle medforfattere: Dit indhold kommer længere ud og det er god stil.
  • Opdater din profil: Tilføj din udgivelse til din profil. Fx under udgivelser, i dit coverbillede, dit resume og din overskrift.

 

linkedin logo

5 gode råd til Facebook

  • Husk det gode indhold: På Facebook er det særligt vigtigt at dele dit budskab med et billede eller en video.
  • Brug din stemme: Deltag i debatter, like, kommentér og del relevant indhold.
  • Vær autentisk: Du er et menneske – vis det! Vis din glæde, stolthed, usikkerhed osv. Tag dit netværk med bag facaden. Men husk at være professionel.
  • Kig på dine venner og følgere: Er Facebook den rette kanal for at nå dem med interesse i din udgivelse, eller skal du kigge mod LinkedIn?
  • Brug # og @: fx #Munksgaard eller #BogensTitel og tag @ForlagetMunksgaard og eventuelle medforfattere: Dit indhold kommer længere ud og det er god stil.

 

facebook logo

Flere gode råd og tips

Her kan du finde en guide med flere forslag til og eksempler på, hvordan du selv kan anvende sociale medier til at gøre opmærksom på din udgivelse.

some foto