Edith Mark

Screeninger i klinisk praksis
Screeninger i klinisk praksis sætter fokus på det stigende antal screeninger, der foretages overalt i sundhedsvæsenet. Bogen har kapitler om udviklingen og vurderingen af nye instrumenter, ligesom den beskriver implementeringen af nye typer screeninger, og hvordan man kan bedømme de resultater, som indsamles. Der er også kapitler om de etiske, sociologiske og pædagogiske aspekter. Bogen er skrevet til alle sundhedsprofessionelle, som arbejder med screening. Den kan anvendes i både teoretisk og klinisk undervisning. Det gælder især på præ- og postgraduate niveau, fx i undervisning af studerende på master- og kandidatuddannelser. Men den vil i høj grad også være relevant for de mange klinikere, der screener borgere eller patienter i hverdagen. I sin helhed giver bogen et godt overblik over screening som samlet fænomen, men man kan også sagtens læse udvalgte kapitler. Screeninger i klinisk praksis beskriver hele processen fra udviklingen af nye instrumenter til færdig implementering i klinisk praksis. Bogen viser, hvad der er fælles for alle typer screeninger, og hvad de kan bruges til. Samtidig giver den inspiration til en faglig diskussion af, hvornår det er relevant at foretage screeninger. Her er det afgørende, at de sundhedsprofessionelle kun anvender nødvendige instrumenter, og at screeningsresultaterne kommer borgere og patienter til gode. De enkelte kapitler præsenterer alle et konkret eksempel på et typisk screeningsinstrument. Herefter beskrives de enkelte emner mere generelt. Til slut giver alle kapitler forslag til videre refleksion.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

225,00 kr.

180,00 kr. ekskl. moms

+-
Patientperspektivet
Patientperspektivet stiller skarpt på patienten. Ambitionen er at vise, hvordan man kan indfange patientens perspektiv, og hvordan indsigt i dette område kan bidrage med værdifuld viden inden for klinisk sygepleje og i videnskabelige undersøgelser.  Bogen er forskningsbaseret, og målgruppen er studerende, undervisere og vejledere inden for sygeplejerskeuddannelsen. Den vil være en god gennemgående reference, både på bachelor- og kandidatniveau, og studerende på sygeplejefaglige efter- og videreuddannelser kan også have gavn af den. Det samme gælder studerende på andre uddannelser, hvor man arbejder med patientbegrebet. Patientperspektivet er opdelt i en teoretisk og en empirisk del, hvilket afspejler sammenhængen mellem teori og praksis. Første del præsenterer det erkendelsesteoretiske grundlag, metode og patientperspektivets status i evidensbaseret praksis og inden for sygeplejeteori. Anden del viser, hvordan patientens perspektiv er et centralt tema i flere danske forskningsprojekter, som alle tager afsæt i de oplevelser, patienter beskriver i forbindelse med pleje og behandling. Som et fast element er kapitlerne forsynet med nøglebegreber og definitioner. Der er også studiespørgsmål, som ansporer til fordybelse og repetition. De kapitler, som præsenterer konkrete forskningsprojekter, er som noget nyt suppleret med cases og fortællinger til inspiration for øvelser, opgaver eller større projekter.  

Fås som

  • Bog
  • i-bog
  • e-bog (pdf-format)

Bog

e-bog (pdf-format)
i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

300,00 kr.

240,00 kr. ekskl. moms

+-

Vi bruger cookies på www.munksgaard.dk

Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies. Læs mere om cookies