Erhvervsuddannelserne: didaktik - undervisning - l

Erhvervsuddannelserne: didaktik – undervisning – læring er en serie af bøger til undervisere på erhvervsuddannelserne.

Serien er udviklet særligt til undervisere på erhvervsuddannelserne, og bøgerne er skrevet til dig, der gerne vil have et stærkere teoretisk fundament for det daglige lærerarbejde.

FAKTA

  • Antal materialer7
Filtrering
Sorter efter
  • Alfabetisk (A-Å)
  • Alfabetisk (Å-A)
  • Nyeste materialer

7 materialer

Tæt på kompetenceudvikling
Tæt på kompetenceudvikling er en antologi målrettet lærere og ledere i EUD, som ønsker at udvikle deres kompetencer. Bogen henvender sig også til de medarbejdere, der har ansvaret for andres kompetenceudvikling. Denne bog er blevet til, fordi pædagogisk kompetenceudvikling af lærere og ledere i EUD både er et krav og et behov efter gennemførelsen af EUD-reformen i 2015. Bogen viser, at kompetenceudvikling kan foregå på mange måder – både formelt og ikke-formelt. Kapitlerne i bogen har fokus på den ikke-formelle kompetenceudvikling, som typisk er forankret i hverdagens undervisning. Formålet med bogen er at diskutere og konkretisere, hvilke muligheder lærerne og lederne har for at arbejde med ikke-formel kompetenceudvikling i hverdagen på er­hvervsskolerne. De enkelte bidrag kobler forsknings- og erfaringsbaseret viden og belyser forskellige former for situeret kompetenceudvikling. Bidragene dækker bredt og omhandler bl.a., hvordan pædagogisk ledelse, hverdagsinnovation, handlebårne kompetencer, mesterlære og forskningscirkler på hver deres måde kan indgå i kompetenceudviklingen.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

275,00 kr.

220,00 kr. ekskl. moms

+-
Teorier om læring anvendt i erhvervsuddannelsernes didaktik
Teorier om læring – anvendt i erhvervsuddannelsernes didaktik er skrevet til undervisere på erhvervsuddannelserne. En af opgaverne som lærer er at planlægge, gennemføre og evaluere undervisning til en meget varieret elevgruppe og under mange forskellige omstændigheder. Det kan gøres på mange måder, og med denne bog får læreren et teoretisk grundlag for at kunne træffe kvalificerede beslutninger. Bogens grundlæggende syn på kobling af teori og praksis er, at teori betragtes som en hjælp til at udføre og videreudvikle praksis. Først i bogen er der en gennemgang af en didaktisk refleksionsmodel, som helt overordnet kan bruges i planlægning af undervisningen. Derefter gennemgås ni forskellige teorier, som relateres til den didaktiske model, og som på hver deres måde er velegnede til at sætte din undervisning i perspektiv. For hver teori gennemgås de vigtigste begreber, og der er eksempler på, hvordan læreren kan anvende netop denne teori til at beskrive, forklare, forstå og udvikle sin praksis.

Fås som

  • Bog
  • i-bog

Bog

i-bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

220,00 kr.

176,00 kr. ekskl. moms

+-
Elever i erhvervsuddannelserne
Hvem er de - eleverne i erhvervsuddannelserne? Det kan der naturligvis ikke gives et entydigt svar på, men ud fra dansk forskning på området tegnes der i denne bog et nuanceret billede af eleverne. Der er bl.a. fokus på elevernes forudsætninger, deres motivation og identitetsdannelse, kreative processer og kulturelle forhold. Desuden er der beskrivelse af de unge som den første digitalt indfødte generation og et overblik over, hvad der bliver af dem efter endt uddannelse. Endelig er der en beskrivelse af erhvervsuddannelsernes samlede bidrag til den nationale økonomi. Teksterne giver i en let tilgængelig form et indblik i de unges verden og færden.  

Fås som

  • Bog

Bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

265,00 kr.

212,00 kr. ekskl. moms

+-
Refleksion - i undervisning, oplæring og praktikvejledning
Refleksion indgår i Munksgaards serie Erhvervsuddannelserne: didaktik – undervisning – læring og henvender sig til undervisere og oplærere i erhvervsuddannelserne. Bogen giver en grundig gennemgang af begrebet refleksion, herunder hvad man kan reflektere over i hhv. skoleundervisningen og i praktikken. Desuden beskrives hvordan underviseren eller oplæreren kan igangsætte refleksioner hos eleverne og der er et bud på en konkret refleksionsmodel.  

Fås som

  • Bog

Bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

175,00 kr.

140,00 kr. ekskl. moms

+-
Læsning og skrivning - I pædagogiske diplomuddannelser
Læsning og skrivning i pædagogiske diplomuddannelser indgår i Munksgaards serie "Erhvervsuddannelserne: didaktik - undervisning - læring" og henvender sig til nyansatte undervisere på erhvervsskolerne samt praktiske, pædagogiske vejledere. Bogen indeholder teori, tips og ideer til at skrive i og om praksis samt om at læse faglige tekster, og den er skrevet til de undervisere, der er i gang med fx diplomuddannelsen i erhvervspædagogik. Temaerne omfatter bl.a. faglig læsning, herunder læseformål og læsestrategier. Ligeledes bliver faglig skrivning gennemgået, herunder skriveformål, skrivegenrer, brug af portefolio samt skrivning af opgaver. Bogens tekst er suppleret med øvelser, reflektionsspørgsmål og hjælperedskaber.

Fås som

  • Bog

Bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

195,00 kr.

156,00 kr. ekskl. moms

+-
Læringsstile
Læringsstile indgår i Munksgaards serie Erhvervsuddannelserne: didaktik – undervisning – læring og henvender sig til undervisere på erhvervsskolerne Bogen er skrevet af Svend Erik Schmidt og Lena Boström, som er førende i udviklingen af og forskning i læringsstile i Skandinavien. Bogens teori tager udgangspunkt i Dunn og Dunns teori om læringsstile, men er her tilpasset skandinaviske forhold og har fokus på uddannelse af unge og voksne. I bogen gennemgås teorien grundigt, og der gives masser af eksempler på, hvordan man kan tilrettelægge en undervisning, der tager udgangspunkt i elevernes forskellige læringsstile. Bogen er således teoretisk funderet men samtidig en brugsbog i det praktiske pædagogiske arbejde.

Fås som

  • Bog

Bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

255,00 kr.

204,00 kr. ekskl. moms

+-
Fra teori til praksis
Fra teori til praksis indgår i Munksgaards serie Erhvervsuddannelserne: didaktik - undervisning - læring og henvender sig til underivsere på erhvervsuddannelserne. Mange elever i erhvervsuddannelserne oplever et praksischok, når de første gang kommer ud i praktik. De overrumples af en virkelighed, der synes at ligge langt fra det, de har lært om på skolen. Sagt på en anden måde har de svært ved at overføre den viden, der har fra skolen, til de opgaver, de skal udføre i praksis. Fra teori til praksis – Undervisning med fokus på transfer er en bog om transfer, dvs. at overføre viden og færdigheder fra en situation til en anden. Med bogens teori og redskaber kan underviseren tilrettelægge undervisningsforløb, der både tager udgangspunkt i den enkelte elevs forudsætninger og samtidig hjælper eleven til at kunne anvende det lærte i praktikken.  

Fås som

  • Bog

Bog

Pris pr. stk.

Pris pr. stk.

220,00 kr.

176,00 kr. ekskl. moms

+-

Vi bruger cookies på www.munksgaard.dk

Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies. Læs mere om cookies