• Print

Undervisning på professionsuddannelser

Vibeke Damlund (red.)
Redaktører: Vibeke Damlund
Forfattere: ,,,,,,,,,,,,

ISBN: 9788762818378 (Bog)
ISBN: 9788762819238 (i-bog)
Udgivelsesår: 2018
Udgave: 1
Sider: 224


Kan købes fra: 22-06-2018

Bestil vurderingseksemplar

Undervisning på professionsuddannelser er en grundbog, som henvender sig til adjunkter på professionshøjskoler, og som samtidig tilbyder et godt fundament for alle, der arbejder med undervisning i både teoretisk og praktisk sammenhæng. Bogen beskriver praksisinddragende, udviklingsorienteret og forskningsbaseret undervisning, og den besvarer, hvordan man:

  • forbereder sin undervisning fagligt og pædagogisk
  • tilpasser sin undervisning til de studerendes erfaringsniveau
  • vejleder og giver feedback
  • bedømmer professionelle kompetencer ved eksamen
  • medvirker til organisationsudvikling
  • holder sig internationalt orienteret
  • gør sig lektorklar
  • fortsætter sin udvikling som underviser på sigt

Bogen tager afsæt i kravene til en lektoranmodning, ligesom den kan bruges som guide og inspirationskilde i en travl hverdag. Som underviser på en professionshøjskole har man en bred vifte af opgaver. Men i sidste ende bruger man hovedparten af sin tid sammen med de studerende. Hvad enten vi taler om studerende på grunduddannelser eller studerende på efter- og videreuddannelser, er det vigtigt med praktiske og teoretiske ideer til, hvordan man kan tilrettelægge gode undervisningsforløb – med det rette niveau og det rette udbytte.

Bagsidetekst

Undervisning på professionsuddannelser er en grundbog, som henvender sig til adjunkter på professionshøjskoler, og som samtidig tilbyder et godt fundament for alle, der arbejder med undervisning i både teoretisk og praktisk sammenhæng. Bogen beskriver praksisinddragende, udviklingsorienteret og forskningsbaseret undervisning, og den besvarer, hvordan man:

  • forbereder sin undervisning fagligt og pædagogisk
  • tilpasser sin undervisning til de studerendes erfaringsniveau
  • vejleder og giver feedback
  • bedømmer professionelle kompetencer ved eksamen
  • medvirker til organisationsudvikling
  • holder sig internationalt orienteret
  • gør sig lektorklar
  • fortsætter sin udvikling som underviser på sigt

Bogen tager afsæt i kravene til en lektoranmodning, ligesom den kan bruges som guide og inspirationskilde i en travl hverdag. Som underviser på en professionshøjskole har man en bred vifte af opgaver. Men i sidste ende bruger man hovedparten af sin tid sammen med de studerende. Hvad enten vi taler om studerende på grunduddannelser eller studerende på efter- og videreuddannelser, er det vigtigt med praktiske og teoretiske ideer til, hvordan man kan tilrettelægge gode undervisningsforløb – med det rette niveau og det rette udbytte.

    Vi bruger cookies på www.munksgaard.dk

    Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies.