• Print

Markedskommunikation

Susanne Meldgaard, Maiken Ploug Krogslund, Birgitte Nygaard Alexandersen, Poul K. Faarup
Redaktører:
Forfattere: ,,,

ISBN: 9788741265490 (Bog)
ISBN: 9788741268514 (i-bog)
Udgivelsesår: 2018
Udgave: 1
Sider: 280


Kan købes fra: 31-01-2018

Bestil vurderingseksemplar Kig i bogen

Markedskommunikation er en ny, praksisnær lærebog til faget

markedskommunikation.

Bogen giver en operationel introduktion til planlægning af markedskommunikation

i et kommercielt perspektiv med henblik på at gøre de studerende i

stand til at arbejde med markedskommunikation i praksis. Den er en opdateret

indføring i et fag, der spænder fra strategiudvikling til konkret udførelse.

I de første kapitler behandles fundamentet for fagområdet, herunder kommunikationsteori

og -modeller samt branding.

Dernæst går bogen i dybden med forudsætningerne for markedskommunikation:

målsætninger (kapitel 3), målgruppeanalyser og indsigter (kapitel 4),

kreativitet (kapitel 5), mediestrategi (kapitel 6) og medievalg (kapitel 7).

Bogen behandler derefter eksekveringen af markedskommunikation gennem

forskellige kommunikationsformer:

• intern kommunikation (kapitel 8)

• awareness (kapitel 9)

• engagement (kapitel 10)

• action (kapitel 11)

• loyalitet (kapitel 12).

Til sidst ser bogen på, hvordan man måler og evaluerer effekten af indsatsen.

Markedskommunikation er udarbejdet som grundbog til faget

markedskommunikation på Markedsføringsøkonomuddannelsen. Den henvender

sig endvidere til studerende på andre korte videregående uddannelser

som for eksempel Serviceøkonomuddannelsen og Multimediedesignuddannelsen.

Endelig kan den læses som inspiration af personer, der arbejder med

markedskommunikation i det daglige.

 

Bagsidetekst
    Vi bruger cookies på www.munksgaard.dk

    Det gør vi for at sikre en god brugeroplevelse og for at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre din oplevelse af siden. Hvis du klikker dig videre på siden, accepterer du samtidig vores brug af cookies.